Wat verwachtte je in deze bijeenkomst te leren om beter met je leerling(en) om te gaan?
- Hoe ziet een handelingsplan eruit?
- Hoe ziet een groepsplan eruit?
- Hoe maak je een handelingsplan? Wat moet er in een handelingsplan komen?
- Hoe kun je je handelingsplan uitvoeren?
Is deze verwachting uitgekomen? Leg uit: waarom wel of waarom niet?
-Ja. We hebben een voorbeeld van een handelingsplan gekregen en bekeken. We konden hier goed zien wat er in een handelingsplan moest komen te staan.
We hebben het niet over een groepsplan gehad.
Er werd ons wel goed uitgelegd wat er in een handelingsplan moet komen, hoe je een handelingsplan kunt opzetten, wie je kunt raadplegen enz.
Daarnaast werd ons ook uitgelegd hoe je het handelingsplan kunt uitvoeren. Hier moet namelijk een goed klassenmanagement voor zijn. De kinderen moeten bijvoorbeeld in staat zijn om zelfstandig te werken. Hierop volgend werd het GIP model uitgelegd. Dit is ook een model wat de kinderen helpt om zelfstandig te werken.
We hebben ook nog een hele mooie documentaire gekeken, die heel veel indruk op mij heeft gemaakt. Het ging over een jongentje, die door zijn gedrag, al in verschillende gezinnen, inrichtingen en scholen heeft gezeten. Niemand wist eigenlijk wat ze met hem aanmoeten. Zijn eigen moeder wilde hem zelfs niet meer zien.
Wat ben je van plan met de aangeboden kennis/inzichten te gaan doen in je stagepraktijk?
- Ik weet nu hoe een handelingsplan in elkaar zit en wat voor informatie in een handelingsplan opgenomen moeten worden. Ik kan dus nu in mijn stage of later in mijn eigen klas ook een handelingsplan maken. Ik weet hoe ik ervoor kan zorgen dat kinderen leren zelfstandig werken, dus ik kan mijn handelingsplannen zo ook uitvoeren. Ik wil oefenen op stage met het maken van een handelingsplan, dit is ook een toepassingskaart.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten