-Wat voor soorten niet-taakgericht gedrag zijn er?
-Hoe kun je ervoor zorgen dat alle kinderen zo taakgericht mogelijk werken?
-Hoe ga je om met leerproblemen?
-Wat is het verschil tussen directief en responsief gedrag?
-Hoe werkt het stappenplan: afstemming in taaksituaties?
Is deze verwachting uitgekomen? Leg uit: waarom wel of waarom niet?
-Ja. We hebben een mindmap gemaakt over niet-taakgericht gedrag. Deze hebben we met de klas besproken. Zo kwamen er verschillende vormen, oplossingen, oorzaken enz naar voren.
-We hebben oplossingen gehoord voor het niet-taakgericht werkgedrag. We hebben ook een film gekeken waarin niet-taakgericht gedrag naar voren kwam.
-We hebben verschillende leerproblemen bekeken, maar ik had hier graag nog wat meer en dieper op ingegaan.
-Ja. Ik weet nu dat directief gedrag is als het door de leerkracht bepaald wordt en de leerling hier zelf geen inspraak op heeft. Responsief gedrag is als de leerkracht de leerlingen mee laat bepalen.
-We hebben uitleg gekregen over het stappenplan: afstemming in taaksituaties. In het werkboek is daarnaast een uitgebreide beschrijving te vinden.
Wat ben je van plan met de aangeboden kennis/inzichten te gaan doen in je stagepraktijk?
- Ik ga proberen niet-taakgericht gedrag zo snel mogelijk te herkennen. Hierdoor kan ik dit niet-taakgerichte gedrag om proberen te zetten in taakgericht gedrag. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van het stappenplan: afstemming in taaksituaties.
-Hoe kun je ervoor zorgen dat alle kinderen zo taakgericht mogelijk werken?
-Hoe ga je om met leerproblemen?
-Wat is het verschil tussen directief en responsief gedrag?
-Hoe werkt het stappenplan: afstemming in taaksituaties?
Is deze verwachting uitgekomen? Leg uit: waarom wel of waarom niet?
-Ja. We hebben een mindmap gemaakt over niet-taakgericht gedrag. Deze hebben we met de klas besproken. Zo kwamen er verschillende vormen, oplossingen, oorzaken enz naar voren.
-We hebben oplossingen gehoord voor het niet-taakgericht werkgedrag. We hebben ook een film gekeken waarin niet-taakgericht gedrag naar voren kwam.
-We hebben verschillende leerproblemen bekeken, maar ik had hier graag nog wat meer en dieper op ingegaan.
-Ja. Ik weet nu dat directief gedrag is als het door de leerkracht bepaald wordt en de leerling hier zelf geen inspraak op heeft. Responsief gedrag is als de leerkracht de leerlingen mee laat bepalen.
-We hebben uitleg gekregen over het stappenplan: afstemming in taaksituaties. In het werkboek is daarnaast een uitgebreide beschrijving te vinden.
Wat ben je van plan met de aangeboden kennis/inzichten te gaan doen in je stagepraktijk?
- Ik ga proberen niet-taakgericht gedrag zo snel mogelijk te herkennen. Hierdoor kan ik dit niet-taakgerichte gedrag om proberen te zetten in taakgericht gedrag. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van het stappenplan: afstemming in taaksituaties.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten